نسیم سحر

ساخت وبلاگ

در باره تاريخچه ورزش رزمي تکواندو آنچه از نقوش آرمگاه هاي سلسله ( کورگوريو ) که زماني برکره و منچوري تسلط داشته بر مي آيد نوعي ورزش رزمي در آن زمان تمرين مي شده است در سلسله شيلا که همزمان با کورگوريو بر قسمتي از کره حکومت مي کرده نيز هنري رزمي به نام سوياک تمرين مي شده و حتي گروهي از شاهزادگان سازماني به نام هوا رانگ تشکيل داده بودند و وظيفه ايشان حراست از حدود کشور بوده است . سوياک يکي از تعليمات ايشان بود . در معبد سوکورام در شهر کيونگ جو تنديسهاي دو راهب بودايي در حال اجراي تکنيک پيشرفته تکواندو ( کومگانگ ماکي وجود دارد که سند محکمي بر وجود هنرهاي رزمي در آن زمان است . مدارک تاريخي فراواني از اين گونه در نقاط مخلف کره وجود دارد و هنرهاي رزمي مختلفي تحت نامهاي سوبيک تا کوان بک ، تاگ يوک و خوصا بي گاک سول که هنر مبارزه با پا ها بوده موجود است .



در باره تاريخچه ورزش رزمي تکواندو آنچه از نقوش آرمگاه هاي سلسله ( کورگوريو ) که زماني برکره و منچوري تسلط داشته بر مي آيد نوعي ورزش رزمي در آن زمان تمرين مي شده است در سلسله شيلا که همزمان با کورگوريو بر قسمتي از کره حکومت مي کرده نيز هنري رزمي به نام سوياک تمرين مي شده و حتي گروهي از شاهزادگان سازماني به نام هوا رانگ تشکيل داده بودند و وظيفه ايشان حراست از حدود کشور بوده است . سوياک يکي از تعليمات ايشان بود . در معبد سوکورام در شهر کيونگ جو تنديسهاي دو راهب بودايي در حال اجراي تکنيک پيشرفته تکواندو ( کومگانگ ماکي وجود دارد که سند محکمي بر وجود هنرهاي رزمي در آن زمان است . مدارک تاريخي فراواني از اين گونه در نقاط مخلف کره وجود دارد و هنرهاي رزمي مختلفي تحت نامهاي سوبيک تا کوان بک ، تاگ يوک و خوصا بي گاک سول که هنر مبارزه با پا ها بوده موجود است .



سلسه کوريو که در سال 918 ميلادي تاسيس شد موفق به اتحاد کره گرديد و زمان را جهت رشد هنرهاي رزمي مناسب ساخت در اين زمان هنر رزمي سوباکي بوجود آمد البته در اين دوران هنرهاي رزمي بيشتر در اختيار طبقات بالا قرار داشت پس از انقراض سلسله کوريو سلسله يي به روي کار آمد در اين زمان هنرهاي رزمي کاملا فراگير شده بود تا جاييکه براي تصدي امور دولتي داوطلبين ميبايست حداقل سه نفر را در مبارزه شکست دهد در اين دوره شخصي بنام يي دوک مو از طرف سلطان وقت مامور تاليف کتابي در زمينه آموزش هنرهاي رزمي آن زمان شد کتاب مذکور که مويه دو بو تونگ جي نام داشت به عنوان يک سند تاريخي و ملي حفظ و نگهداري ميشود طبق يک سند تاريخي در زمان حمله ژاپن به کره 700 تن از رزمي کاران کره با دست خالي در مقابل مهاجمين مقاومت کردند .



پس از جنگ جهاني دوم در سال 1955 انجمن بنام ت سو دو مرکب از اساتيد تکواندو و تاريخ دانان مامور احياي هنرهاي رزمي شدند و با پيشنهاد استاد چوي هونگ هي نام تکواندو بر هنر رزمي کره اطلاق شد. ده سال بعد از اتحاد کره انحمن تکواندو کره بوجود آمد و سال بعد(1966) فدراسيون بين المللي تکواندو به رياست استاد ژنرال چوي هونگ هي به وجود آمد .



فدراسيون بين المللي تکواندو با اعزام اساتيد مجرب و تيمهاي نمايش به کشورهاي مختلف بذر تکواندو را در سراسر جهان کاشت در سال 1973 پس از انتقال فدراسيون بين المللي تکواندو به تورنتو کانادا اساتيد مقيم کره اقدام به تاسيس فدراسيون جهاني تکواندو و برياست دکتر اون يونگ کيم نمودند.درسال 1973 گوکي وان مرکز تکواندو جهان بر فراز تپه اي در سئول پايتخت کره جنوبي بنا شد و رهبر فني تکواندو کاران جهان را برعهده گرفت .



ازآنجا که احساس ميشد اختلافات سبکي باعث رکود تکواندو گردد ، لذا در سال 1977 سبکهاي نه گانه تکواندو متحد گرديد، نام پوم سه بر آن نهاده شد .



در اثر کوششهاي مجدانه دکتر اون يونگ کيم تکواندو در سال 1980 در خلال المپيک مسکو بعنوان يک ورزش المپيکي شناخته شد و طبق مقررات المپيک بايستي طي دو دوره بعنوان ورزش نمايشي در مسابقات جهاني المپيک شرکت نمايند .



در المپيک 1988 سئول براي اولين بار و در المپيک 1992 بارسلونا براي دومين بار در المپيک شرکت نمود.
درحال حاضر فدراسيون جهاني تکواندو رهبري تکواندوکاران را در بيش از 150 کشور بر عهده داردو دکتر اون يونگ کيم رياست سازمان فدراسيونهاي بين المللي ورزشهارا برعهده داشته همدوش آقاي سامارانش در امر گسترش ورزش گام برمي دارد
.



معني پوم سه :



پوم سه از دو کلمه پوم به معني نتيجه و سه به معني عمل تشکليل شده است .انسان درهر زمان نتيجه اعمال خود را مي بيند و اين اعمال و رفتار انسان است که سرنوشت و آينده اورا مشخص ميکند. بنابر اين بايد در اعمال و رفتار خود دقت داشت تا آينده اي روشن و مطمئن ساخت .
تکواندو و هدفاگر به دنبال لغتي جهت تعريف هنر رزمي تکواندو بگرديم چيزي جز کانون يا مرکز نمي يابيم ، چرا که تکواندو مانند يک عدسي انسان را به مرکز هدايت ميکند . تکواندو معني و مفهوم انسان بودن را روشن و ضعفهاي او را تقويت و روانش را توانا و منزه ميسازد . انتخاب هدف چيزي است که بايد توسط هر تکواندو کاري انجام گيرد. اگر هدفي نباشد ، تکواندو کار نيرويش را در سطح وسيعي و بين فاکتورها ي گوناگوني پخش ميکند ، بدون اينکه به نقطه با ارزشي در هر يک دست يابد . هدف نيروي فرد را متمرکز مينمايد . هر تکواندو کاري ميداند که بايستي تمام حواس و توان خود را در يک هدف و آنهم در يک نقطه کوچک متمرکز کند . بنابر اين بايد در همه امور کوشش خود را متمرکز نمايد . يک ضربالمثل کره اي ميگويد هر کس بيش از آنچه در دست دارد ، توانايي دارد. اين ضرب المثل هيچ جا به اندازه تکواندو مصداق ندارد . مبتديان هدف هاي گوناگوني دارند که غالبآ دفاع از خود و تناسب اندام ميباشد . اگر چه اين اهداف خوب است ولي شاگردان بايد بدانند که به سادگي بدست نمي آيند
.



بچه اي که بدنيا مي آيد نميتواند راه برود وقتي راه رفتن را آموخت دويدن را ياد مي گيرد و پس از آن روي راه رفتن و دويدن تمرکز ي ندارد بلکه به آموختن مهارتهاي ديگري مي پردازد . مبتدياني که هدفشان دريافت کمربند سبز است ، با زنده اند مگر اينکه بدانند هدفي موقتي است و بايد قبل از رسيدن به آن رها گردد .



کسب کمربند مشکي هدف بسياري از مبتديان است . با اينکه کمربند مشکي ارزش والايي دارد ولي نميتواند هدف واقعي باشد . بسياري از شاگردان اجازه ميدهند تا بي صبري بر ايشان چيره گردد . برخي نيز توقع دارند در مقابل آنچه انجام ميدهند بي درنگ پاداش بگيرند اينگونه شاگردان بايد بر تنبلي خود چيره شوند و از لحاظ روحي و رواني خود را منظم نميابند و درک کنند که تکامل نيازمند زمان است . ارزش هدفي را که فقط با جمع کردن انگشتان دست به دست آورده ايد با هدفي که در اثر کاري که تمام عمر به آن مشغول بوده ايد مقايسه کنيد . هدف کمربند مشکي تنها دست يابي به قدرت و توان فوق العاده فيزيکي نيست



مبتديان بايد کمربند مشکي را هدف خود قرار دهند ولي بايستي بدانند که کمربد مشکي فقط يک نقطه شروع ديگر است . دارنده کمربند مشکي موجودي عجيب و خارقالعاده نيست بلکه فقط انساني است که تلاش و نيروي خود را در يک نقطه متمرکز کرده و سعي دارد تا بيش از آنچه در دست دارد بدست آورد و هدفش تکامل فيزيکي ، فکري و رواني ميبااشد . آن عده از شاگردان که مايلند به روح تکواندو دست يابند بايستي چندين سال از عمر خويش را صرف تمرينات نمايند و آزمايشات متعددي را با موفقيت پشت سر گذارند . آنگاه ، زماني که اين آزمايشات به پايان رسيد ، استاد دريچه پرواز هنرمند را به سوي حد اعلا ي تکواندو باز خواهد نمود

نسیم سحر...
ما را در سایت نسیم سحر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیزاده alizadeh بازدید : 111 تاريخ : جمعه 29 مرداد 1389 ساعت: 2:35

شد باز در رحمت خالق به روی خلق

چون ماه مبارک ز افق گشت هویدا

مژده که شد ماه مبارک پدید

پیام کوتاه یا SMS

 

حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت و غفران مبارک باد

 

 

 

 

درباره رمضان

ماه رمضان نهمین ماه از ماههای قمری و بهترین ماه سال است. واژه رمضان از ریشه «رمض» و به معنای شدت تابش خورشید بر سنگریزه است.

می‌گویند چون به هنگام نامگذاری ماه های عربی، این ماه در فصل گرمای تابستان قرار داشت، ماه «رمضان» نامیده شد، ولی از سوی دیگر، «رمضان» از اسماء الهی است. این ماه ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شب‌های قدر در آن قرار دارد. فضیلت ماه رمضان بسیار زیاد و نامحدود است.ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «ای بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است.

بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید. در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است.

پس با نیت‌ای درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد. بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی در این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باشید.»آن گاه پیامبر اکرم وظیفه روزه‌داران را برشمرد و از صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان و نیز عبادت و سجده های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضیلت اطعام در این ماه سخن گفت.به برخی از حوادث و رویدادهای مهم این ماه اشاره می‌شود.

 

نسیم سحر...
ما را در سایت نسیم سحر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیزاده alizadeh بازدید : 89 تاريخ : پنجشنبه 21 مرداد 1389 ساعت: 13:8

با سلام
امولاتور های مختلفی تا به حال برای اجرای بازیهای play stion 2 بر روی کامپیوتر ارائه شده است و همچنین موفقیت هایی نیز در این امر بدست آمده اما نباید این موضوع فراموش کرد که بعلت تفاوت اساسی میان زبان برنامه نویسی و سیستم سخت افزاری این کنسول با pc اجرای 100% همه بازیها امکان پذیر نمی باشد.
در زیر لیستی از برنامه ها و فایلهای مورد نیاز و پلاگین ها برای اجرای بازی ps2 بروی کامپیوتر ارائه شده است که من در ابتدا می خواستم بصورت یکجا ارائه دهم ولی گفتم شاید بعضی از دوستان اینترنت پر سرعت نداشته باشند و بخواهند یواش یواش بگیرند و از طرفی شاید دریافت بعضی از فایلها کافی باشد:

توجه:
مهمترین فایل از مجموعه فایلهای زیر bios می باشد که به جرائت می توان گفت گیر نمی آیند و خیلی ها ممکن این نرم افزار های مبدل داشته باشند اما بخاطر نبودن فایل بایوس نتوانستد کار کنند..



صبر کنید کلمه دانلود در سایت دانلود در قسمت وسط صفحه ظاهر شود:
(فقط حجم بایوس یک مقدار بالا چون شامل انواع بایوس اما بقیه فایلها حجمشون کم و نهایتا 2 مگ اما فایل بایوس تقریبآ 12 مگ که شامل ورژن های مختلف بایوس برای بازیهای گوناگون).



 


ps2bios 1

MS_VC7_dlls 2

nsx2-0.08.1-win32 3

PCSX2_0.9.1_Files 4

و
PCSX2_0.9.2_Files

PeopsSPU21.4Src 5

PS2 Emu Pcsx2_0.9.1 realmofsaiyans.try.hu 6


ps2dump 7

SPU2null 8

spu2PeopsSound 9

ZeroGS_0.95.2 10


در اين راهنما سعي شده است تا پيکربندي نرم افزار را بهمراه چند نکته براي اجراي بازيها عنوان شود:

1) نسخه جديد برنامه را از پست های بالا همانطور که آرش عزیز گفتن بگیرین
2) فايل را در يک مسير باز کنيد( C:PCSX2)
3) را از پوشه مورد نظر اجرا نماييد pcsx2t.exe يا pcsx2.exe برنامه

PCSX2 پيکربندي

اين نرم افزار در دو نسخه در دسترس مي باشد .نسخه تي ال بي و نسخه وي ام که نسخه تي ال بي با يک حرف تي در انتهاي نام فايل اجرايي متمايز شده است .ابتدا سعي کنيد نسخه وي ام را اجرا نماييد و مطابق دستورالعمل ، نام کاربري را وارد کنيد و سپس ويندوز را لاگاف و ريستارت کنيد . اگر برنامه در اختصاص حافظه دچار مشکل شد نسخه ني ال بي را اجرا نماييد و نگران تفاوت سرعت آن نباشيد زيرا چندان متفاوت نيست . نسخه وي ام در سيستم هايي که ويندور آخرين نسخه (سرويس پک دو) را نداشته باشتد به خوبي قابل اجرا نيست اما محدود به اينها نيست بهرحال اگه نمي خواهيد درگير اين حزئيات شويد نسخه تي ال بي را اجرا نماييد

اين محيط برنامه شبيه ساز (رابط گرافيکي کاربر) مي باشد .همانطور که مي بينيد در اين قسمت شما مي توانيد تنظيمات سيستم و برنامه هاي الحاقي (پلاگين) نرم افزار را پيکربندي کنيد .شما پنجره اي مشابه تصوير زير خواهيد ديد . (براي ديدن تصوير در مقياس بزرگتر روي تصوير کليک کنيد)



در ابتدا شما مي توانيد مسير استقرار قطعه برنامه هاي الحاقي (پلاگين) و همينطور هسته اصلي (بايوس) را از جاييکه برنامه شبيه ساز اجرا شده تعيين کنيد . اگر شما از مسيرهاي پيش فرض استفاده نمي کنيد بايستي از اين قسمت براي تغيير آن استفاده کنيد .در هر قسمت دکمه تنظيمات و تست وجود دارد که از طريق دکمه تست مي توانيد از صحت کارکرد تنظيمات انجام شده آگاه شويد

اکنون به بررسي تنظيمات قطعه برنامه هاي الحاقي (پلاگين) مي پردازيم
گرافيک

کارت گرافيک شما کدام نسخه سرويس سايه زني (پيکسل شيدر) را پشتيباني مي کند ؟
روي اين لينک کليک کنيد
GPU Database

اکنون شما مي توانيد آخرين پلاگين گرافيک زيرو جي اس نسخه 0.96 را از روي لينک دانلود کنيد .
plugins اين پلاگين نياز به دايرکت ايکس 9 و پيکس شيدر 2 دارد

** البته باز هم آرش عزیز در بالا زحمت قرار دادن پلاگین را هم کشیدن

فاقد پيکس شيدر 2 بايد از اين پلاگين ها استفاده کنند . هر دوي اين قطعه برنامه هاي الحاقي در در نسخه اصلي نرم افزار ارائه شده است و نيازي به دانلود آنها نيست . ديگر پلاگين هاي قبلي از دور خارج هستند و ديگر پشتيبايني نمي شوند .
جي اس ديکس نسخه 0.9.0 را انتخاب کنيد و روي دکمه تنظيمات (کانفيگوريشين) کليک کنيد



  • حي اس ديکس در دو نسخه موجود است . نسخه عادي و نسخه سي دو . تنها اگر پردازنده شما سي دو را پشتيباني مي کند از اين عنوان به منظور افزايش سرعت استفاده کنيد در غير اين صورت اين نسخه در ليست ظاهر نمي گردد و شما محبور به استفاده از نسخه عادي هستيد . هردوي اين نسخه هاي در نسخه اصلي نرم افزار موجود است

    توجه : حي اس ديکس 9 داراي نقصي در پايپ لاين و پيکس شيدر 1.1 مي باشد که سبب انحراف رنگ مي گردد اگر کارت شما از پيکسل شيدر بالاتر برخوردار نيست متاسفانه نقص رنگ اتفاق مي افتد
  • رزولوشن : در اين منو شما مي توانيد اجراي بازي محدود در پنجره انتخاب کنيد يا مي توانيد رزولوشن در حالت اجراي تمام صفحه تعيين کنيد
  • رندر : در اينجا مي توانيد نحوه نمايش گرافيک بازي را تعيين کيند
    بوسيله انتخاب دايرکت تريدي ، برنامه الحاقي جي اس ديکس از قابليت هاي سه بعدي کارت گرافيک شما استفاده مي کند که اين گزينه بطور پيش فرض به منظور بهبود عملکرد و سرعت مناسب نمايش پيشنهاد مي گردد
    بوسيله انتخاب سافت وير ، برنامه الحاقي جي اس ديکس براي اجراي بازي تنها از قابليت هاي داخلي نرم افزار و پردازنده استفاده مي کند و در اين حالت از قابليت سه بعدي کارت گرافيک شما به هيچ وجه استفاده نمي شود که اين گزينه باعث اجراي بي نقش بازي و متعاقب آن کاهش بيش از حد سرعت اجرامي گردد و تنها در زماني که اجراي بازي دچار خطا مي گردد پبشنهاد مي گردد
    با انتخاب "دونات رندر" هيچ خروجي گرافيکي توليد نمني شود و اين تنها زماني مفيد است که تصميم داريد تنها موسيقي يا صدايي را بشنويد ضمنا اينکه اين گزينه باعث افزايش سرعت اجراي بازي مي گردد
  • شيدر (سايه پرداز) : شما مي توانيد اين ويژگي را در پنج سطح تنظيم کنيد

    اگر کارت گرافيک شما برخي از اين حالتها را پشتيباني نکند آن گزينه ها نمايش داده نخواهند شد

    پايپلاين ثابت : هيچ گونه سايه پردازي صورت نخواهدذ گرفت . به علت نقص رنگ در اين نسخه از نرم افزار پيشنهاد نمي گردد
    پيكسل شيدر 1.1 : تكنيك سايه پردازي نسخه 1.1 . به دليل خطاي رنگ ، در اين نسخه از نرم افزار پيشنهاد نمي گردد
    پيكسل شيدر 1.4 : تكنيك سايه پردازي نسخه 1.4 . گرافيك بالاتر
    پيكسل شيدر 2.0 : تكنيك سايه پردازي نسخه 2.0 . گرافيك بالاتر
    پيكسل شيدر 3.0 : تكنيك سايه پردازي نسخه 3.0 . گرافيك بالاتر . براي دارندگان كارت گرافيك با قابليت سايه پردازي نسخه 3 ، به عنوان نسخه سريعتر و سازگار ، اين گزينه پيشنهاد مي گردد
  • پلتايز تكسچر : براي استفاده از اين گزينه شما به سايه پرداز نسخه 2 يا بالاتر همراه با گزينه سه بعدي دايركت تر دي نياز داريد . فعال يا غير فعال كردن تكنيك الگوي بافت (پلتايز تكسچر) باعث افزايش سرعت مي گردد اما در برخي از بازيها كه بافت تصاوير داراي الگوهاي متعددي هستند باعث كاهش سرعت مي گردد
  • لاينر تكسچر : فعالي يا غيرفعالي كردن فيلتر بافت خطي سبب مي گردد كه نقاط كمتر تكه تكه به نظر برسند
  • تي وي آوت : با فعال كردن اين گزينه خروجي گرافيك روي تلويزيون ارسال مي گردد
  • انلوپ (اف اف اكس) : اين گزينه فقط براي بازي فاينال فانتزي ايكس تهيه شده كه با نفوذ در بخش خاص بازي مشكل نمايشي آن را حل مي كند بنابراين براي سايز بازي بايد اين گزينه را غيرفعال كرد
  • ركورد استيت : در صورت فعال شدن اين گزينه ، گرافيك بازي تا خروج از نرم افزار در پوشه انتخاب شده ذخيره مي گردد . البته فايل بسيار حجيم است اما مي توان آن را در نهايت فشرده كرد . انتخاب اين گزينه بيشتر به تهيه كنندگان و دست اندركاران نرم افزار به منظور عيب يابي سيستم پيشنهاد مي گردد
  • فيلمبرداري : اين گزينه مخفي است و با زدن كليد درج (اينسرت) در بخش كليدهاي عددي در زمان اجرا پنجره مربوطه ظاهر مي گردد . در قسمت اول شما بايستي محل و نام فايل را تعيين كنيد و در قسمت دوم بايستي نحوه فشرده سازي را تعيين كنيد كه در صورتي كه سيستم فشرده سازي انتخاب داري تنظيمات باشد مي توايند با استفاده از كنفيگ اقدام به پيكربندي آن نماييد
    به منظور توقف ضبط بايستي مجددا كليد درج را بفشاريد . سرعت فيلم تهيه شده به منظور نمايش بهتر تا حد رسيدن به سرعت پخش طبيعي افزايش مي يابد
  • كليد حذف : با زدن اين كليد مي توانيد نوار اطلاعات را در صفحه قابل ديد يا مخفي نماييد
  • دكمه تاييد را به منظوز دخيره و دكمه انصراف را به منظور بازگشت انتخاب كنيد

گزينه زيرو جي اس 0.96 را انتخاب و دكمه پيكربندي را بفشاريد



  • زيرو جي اس نسخه جديد پلاگين دايركت ايكس 9 تهيه شده توسط زيروفراگ مي باشد كه براي كارتهاي گرافيك جديد با تكنيك سايه پردازي نسخه 2 به بالا طراحي شده است . در صورتي كه سيستم شما داراي حداقل هاي موردنياز ذكر شده نباشد پيغام خطاي فراخواني پلاگين گرافيك را دريافت خواهيد كرد و اجراي نرم افزار قطع مي گردد . همانند جي اس ديكس ، در دونسخه ارائه شده است نسخه عادي و نسخه سي دو تنها اگر پردازنده شما سي دو را پشتيباني كند (پنيتوم 4 / كورداو يا اتلون 64 / اف ايكس) از اين گزينه استفادع كنيد در اين صورت باعث افزايش سرعت اجراي نرم افزار خواهد گرديد
  • اينترليس (تداخل) : با انتخاب اين گزينه مشكل تداخل (علت لرزيدن تصوير ) رفع مي گردد البته در برخي از بازيها بايستي غيرفعال گردد . شما مي توانيد با فشردن كليد اف پنج آن را فعال يا غيرفعال كنيد
  • فيلتر بايلاينر : در صورت انتخاب اين گزينه لبه هاي دندانه دار تصاوير نرم و مسطح نمايش داده مي شود فقط درصورت داشتن كارت گرافيك قوي اين گزينه پيشنهاد مي گردد زيرا باعث كاهش سرعت اجرا مي گردد شما مي توانيد با زدن كليد شيفت اف پنج آن را فعال يا غيرفعال كنيد
  • آنتي الايزينگ : براي هموارتر كردن لبه هاي ناصاف از گزينه ضدناهمواري استفاده مي كنيم براي فعال يا غيرفعال كردن آن مي توانيد از كليد اف شش استفاده كنيد كه فعال كردن آن روي سرعت اثر مي گذارد
    صفر : سطح ضدناهمواري را صفر قرار مي دهد
    دو : ميزان عملكرد ضدناهمواري را دوبرابر مي كند
    چهار : ميزان عملكرد ضدناهمواري را چهار برابر مي كند
  • وايرفريم : در صورت استفاده از اين گزينه تصاوير به صورت چند ضلعي و بدون بافت نمايش داده مي شود و فقط اشكال هندسي اينجا و آنجا مشاهده مي كنيد
    شما مي توانيد اين گزينه را با استفاده از كليد شيف اف شش فعال يا غيرفعال كنيد
  • كپچر : شما مي توانيد تصاوير بازي را به صورت فيلم ضبط كنيد . با زدن كليد اف هفت پنجره انتخاب تكنيك فشرده سازي ظاهر مي گردد . در حال حاضر شما مي توانيد از گزينه ايكس ويد استفاده كنيد زيرا باقي گزينه باعث توقف پلاگين مي شوند . شما مي توانيد با انتخاب گزينه تنظيمات به پيكربندي تكنيك فشرده سازي بپردازيد . پس از تاييد تا زدن محدد كليد اف هفت ضبط فيلم ادامه مي يابد . فيلم ضبط شده در پوشه نرم افزار و با نام زيرو جي اس و با پسوند اي وي آي قرار مي گيرد
  • عكسبرداري با قالب بيتمپ : با انتخاب اين گزينه در صورت استفاده از كليد اف هشت تصاوير ديگر در قالب جيپگ ذخيره نمي گردد و با پسوند بي ام پي ذخيره مي شوند . تصاوير به طور ييش فرض با كليد اف هشت و با قالب جي پي جي در پوشه اسنپ نرم افزار قرار مي گيرند
  • فول اسكرين : خروجي تصوير را به جاي نمايش در يك پنجره به صورت تمام صفحه نمايش مي دهد . در زمان اجرا هم مي توانيد با زدن كليد آلت اينتر آن را فعال يا غيرفعال كرد
  • اندازه تصوير : شما مي توانيد با اين گزينه اندازه تصوير را انتخاب كنيد كه شامل گزينه هاي 640 در 480 / 800 در 600 / 1024 در 768 / 1280 در 960 مي باشد انتخاب اين گزينه رو سرعت اجرا موثر نيستند
  • شما مي توانيد با زدن كليد شيفت اف هفت سرعت اجراي بازي را بر حسب تعداد فريم در ثانيه روي صفحه نمايش دهيد

صدا

در اين نسخه از نرم افزار شما تنها قادر به استفاده از پلاگين صداي پياپس هستيد که کارايي آن نسبت به نسخه قديمي بسيار زياد بهبود پيدا کرده است
اسپيوتونال (پلاگين قطع صدا) در اين نسخه از نرم افزار وجود ندارد

پياپس هنوز در مراحل مقدماتي خود قرار دارد اما در بسياري از موارد صدا و گاهي هم موسيقي توليد مي کند و به پيشرفت بازيهايي که در توابع صدا ادغام شده اند کمک مي کند
استفاده از اين پلاگين توصيه مي گردد گرچه باعث کاهش سرعت اندکي (يک الي دو فريم) مي گردد

دسته اول / دسته دوم

در اين قسمت شما مي توانيد از دو پلاگين استفاده نماييد اسپيسيكس 1.7 و پدوينكيب 0.9
گزينه اسپيسيكس 1.7 را انتخاب و دكمه تنظيمات را بفشاريد

پنجره اي مشابه اين تصوير ظاهر مي گردد . جهت ديدن تصوير در مقياس بزرگتر روي ان كليك كنيد



تصوير خود گوياي همه چيز است فقط كافي است رو هر دكمه جهت تخصيص دكمه هاي دسته بازي كليك كنيد و دكمه دلخواه را بفشاريد . گزينه تخصيص يافته هر دكمه در فيلد مربوطه نوشته مي شود . روي پد يك يا پد دو به منظور تنظيم دسته اول و يا دسته دوم كليك كنيد . در اتمام كار دكمه تاييد را جهت ذخير تنظيمات بفشاريد

اكنون دكمه تنيطمات را به منظور پيكربندي بفشاريد



  • در اين قسمت به سادگي مي توانيد با فشردن كيلد مورد نظر آن را تخصيص دهيد براي خالي كردن فيلد تخصيص يافته فقط كافي است آن را انتخاب و سپس منتظر شويد تا زمان تخصيص تمام شود
  • به منظور پيكربندي دسته 1 و 2 بازي روي پد 1 / پد 2 در گوشه سمت چپ و بالاي تصوير كليك كنيد
  • اين پلاگين دسته انالوگ را نير پشتيباني مي كند براي تنظيم آن بايد دكمه هاي ال ايكس و ال واي و آر ايكس و آر واي را پيكربندي كنيد كه ال ايكس محور افقي و ال واي محور عمودي آنالوگ چپ مي باشد و ار ايكس محور افقي و ار واي محور عمودي آنالوگ راست مي باشد
  • آر سه و ال 3 دكمه آنالوگ راست و چپ در دسته بازي هستند

گزينه پدوينكيب 0.9 را انتخاب و دكمه تنظيمات را بفشاريد

پنجره اي مشابه اين تصوير ظاهر مي گردد - براي ديدن تصوير در مقياس بزرگتر روي تصوير كليك كنيد




  • تصوير گوياي همه چيز مي باشد شما مي توانيد روي هر دكمه كليك كرده و كليد مورد نظر را به آن اختصاص دهيد . كليد تخصيص يافته در فيلد مربوطه نمايش داده مي شود . شما مي توانيد از طريق انتخال پد 1 يا پد 2 دسته اول و دوم را پيكربندي كنيد و در نهايت با تاييد آن اقدام به ذخيره تنظيمات نماييد
  • از نسخه 0.7 پشتيباني آنالوگ به نرم افزار اضافه شده كه جايي عنوان نشده است
  • شما نمي توانيد جهت هاي آنالوگ را پيكربندي كنيد و فقط مي توانيد از از پيش فرض هاي تعريف شده استفاده كنيد
    براي حركت چپ دسته آنالوگ دكمه چپ ماوس را فشار داده و ماوس را به صورت دسته آنالوك حركت دهيد
    براي حركت راست دسته آنالوگ دكمه راست ماوس را فشار داده و ماوس را به صورت دسته آنالوك حركت دهيد
    همچنين مي توانيد از دكمه چپ ماوس براي ال 3 و دكمه راست ماوس براي آر 3 استفاده نماييد.
  • براي شبيه سازي دكمه هاي حساسيت فشار دوال شوك كليد چپ يا راست ماوس را همزمان با دكمه گردش وسط ماوس استفاده نماييد
  • فعال يا غيرفعال كردن لاگ سبب فعال كردن قسمت گزارشات وي‍ژه است كه مختص توليدكنندگان نرم افزار است
  • نكته اينكه مشكلاتي در اين پلاگين و دسته بازي وجود دارد كه پيشنهاد مي شود از صفحه كليد استفاده كنيد .

سي دي / دي وي دي

در اين قسمت شما مي توانيد تعيين كنيد كه كدام پلاگين مسئول بازخواني سي دي و دي وي دي مي باشد كه بطور پيش فرض نرم افزار شامل ايزو سيديويدي نسخه 0.6 و ليوزاپز سيديويدي نسخه 0.5 و پولينگ سيديويدي نسخه 0.4 و سيديوي نال نسخه 0.6 و پياپس سيديويدي نسخه 1.2 مي باشد
نكته : پلاگينهاي ديگر نظير سيديوي بين يا سيديودي درفت در اين نسخه كار نمي كند
گزينه ايزو سيديويدي 0.6 را انتخاب و دكمه پيكربندي را بفشاريد



  • در اين قسمت شما مي توانيد يك فايل ايميج (فايلي كه حاوي يك كپي كامل از سي دي يا دي وي دي مي باشد) را به عنوان شبيه سازي ديسك انتخاب كنيد در صورتيكه كه فايلي را انتخاب نكرده باشيد در اين صورت در زمان اجراي بازي ، ديسك بازي مورد نظر اجرا خواهد شد كه دو گزينه براي اجرا در نرم افزار از طريق منوي فايل در نظر گرفته شده است گزينه اكزكيوت كه ابتدا بايوس را اجرا مي كند و سپس ديسك مورد نظر و گزينه ران سي دي كه مستقيما ديسك را اجرا مي كند
  • نمايش صفحه انتخاب فايل سي دي در زمان اجرا : در صورت انتخاب اين گزينه ، پلاگين در زمان درخواست اجراي بازي پنجره اي را براي انتخاب فايل ذخيره شده ديسك باز مي كند اما در صورت عدم انتخاب فايل ، پلاگين از فايل از پيش انتخاب شده استفاده مي كند
  • نمايش صفحه انتخاب فايل سي دي در زمان اجرا مجدد : همانند قسمت بالا با اين تفاوت فقط بعد از خروج و در زمان ورود مجدد ظاهر مي گردد
  • گت فرام ديسك : اين گزينه موجب فراخواني يك پنجره براي ايجاد فايل كپي ديسك مي گردد
    سورس ديسك : نام درايو موردنظر كه مي خواهيد فايل كپي از آن تهيه كنيد
    ايزوفايل : نام و مسير فايلي مورد نظر
    كامپرشن (فشرده سازي) : در اين قسمن مي توانيد نوع فشرده سازي را مشخص مي كند عدم فشرده سازي باعث حجيم شده فايل و در مقابل افزايش سرعت مي گردد و فشرده سازي باعث كاهش حجم فايل و كاهش سرعت مي گردد
    مالتيپل فايل(فايل چندگانه) :اين قسمت سبب ايجاد فايل به صورت قطعات كمتر از دو گيگابايت مي گردد در صورتي كه پارتيشن شما ان تي اي اس نباشد قادر به ذخيره فايلهاي بزرگتر از دو گيگابايت نيستيد لذا بايستي از اين گزينه جهت تقسيم فايل به قطعات كوچكتر استفاده كنيد
    در نهايت دكمه ايجاد را به منظور تهيه يك كپي از ديسك فشار دهيد
  • كانورت (تبديل): از اين گزينه به منظور تبديل فايل از حالت فشرده به غيرفشرده يا برعكس استفاده مي شود
    در نسخه جديد ابتدا فايل مورد نظر را انتخاب كنيد
    سپس نوع آن (فشرده يا غيرفشرده) را انتخاب كنيد مالتيپل هم همانند توضيحات بالا عمل مي كند

گزينه لينوزاپز 0.6 را انتخاب و دكمه پيكربندي را بفشاريد



  • اين پلاگين قابليت فشرده سازي بيشتري نسبت به ساير پلاگين ها دارد
  • ابتدا فايل موردنظر را انتخاب كنيد و پس از آن مي توانيد هم به روش قبلي فايل را اجرا نماييد يا اقدام به فشرده سازي آن نماييد اگر فايل از قبل فشرده شده باشد مي توانيد آن را غير فشرده نماييد
  • در قسمت روشهاي فشرده سازي (كامپرشن متود) مي توانيد از روش "زد" سريعتر يا روش "بي زد" فشرده تر استفاده كنيد كه اولي سبب زمان كمتر فشرده سازي كمتر ودومي سبب فشرده سازي بيشتر زمان بيشتر مي گردد
  • با استفاده از گزينه بلاك دامپ ، نرم افزار اقدام به ساخت يك فايل با همين نام در مسير اصلي نرم افزار مي نمايد . اين يك فايل كوچك براي متخصصان مي باشد مي باشد كه حاوي قسمتهايي از ديسك است كه در زمان اجرا بازخواني شده اندك و به اين ترتيب نرم افزار مي تواند در دفعات بعد بدون ديسك يا فايل كپي ديسك اقدام به اجراي بازي نمايد با اين تفاوت كه در صورتي كه قسمتي از ديسك را كه در فايل دامپ موجود نيست درخواست كند اجرا مختل مي شود
  • با استفاده از گزينه تاييد اقدام به خروج ذخيره تنظيمات نماييد

گزينه پولينك سيديويدي 0.4 را انتخاب و دكمه پيكربندي را بفشاريد



  • اين پلاگين بسياز ساده مي باشد و تنها بايستي نام درايور را مشخص كنيد ضمنا اين پلاگين تنها قادر به اجراي دي وي دي مي باشد و نمي تواند سي دي را اجرا نمايد

سيديوي نال 0.6



  • اين پلاگين در حقيقت كاري انجام نمي دهد و تنها به منظور نمايش دمو ها از طريف فراخواني فايلهاي اي ال اف و يا فراخواني بايوس مي باشد و داراي هيچ گونه تنظيماتي نمي باشد

گزينه پياپس سيديويدي 1.2 را انتخاب و دكمه پيكربندي را بفشاريد



  • در ابتدا قصد نداشتم توضيحاتي در اين مورد اضافه كنم چون پيت تمام توضيحات لازم را مستند كرده است اما بهرحال در اين بخش توضيحاتي براي آن قرار دادم
  • اينترفيس : شما مي تواند آن را براي ويندوز 98 و ام اي و يا براي ويندوز اكس پي تنظيم كنيد
  • درايو : شما مي توانيد به سادگي درايو مورد نظر را انتخاب كنيد و پلاكين به طور اتوماتيك آن را شناسايي مي كند
  • كشينگ مد : در اين قسمت مي توانيد شما مي توانيد چگونگي استفاده از حافظه پنهان (كش) براي خواند ديسك مشخص كنيد . هر گزينه مشخص و واضح مي باشد و شما مي توانيد دردسر تغيير آنرا به خود ندهيد اما براي رسيدن به بيشترين سازگاري گزينه پيش فرض را انتخاب كنيد
  • ليميت اسپيد (محدوديت سرعت) : بوسيله اين گزينه شما مي تواند سرعت بازخواني اطلاعات را تنظيم كنيد كه توسط همه درايوها پتيباني نمي وشد و از آن به منظور كنترل سرعت در ديسك درياو استفاده مي شود
  • گزينه عدم انتظار درايو نيز زماني استفاده مي شود كه پلاگين در اين زمنيه دچار مشكل مي گردد
  • چك كردن درايو : ديسك درايو را چك مي كند
  • بازخواني در هنگام خطا (1 تا 10) : اين گزينه پلاگين را مجبور مي كند در صورت وقوع خطاي بازخواني اطلاعات ، عمل خواندن را بع تعادا مشخص شده تكرار كند . فعال كردن آن مشكلي در سيستم به وجود نمي ژاورد و پيشنهاد مي شود عدد 5 براي آن انتخاب گردد
  • نمايش خطا در هنگام بروز خطا : سبب مي شود در هنگام بروز خطا پنجره اي بر روي صفحه نمايش داده شود و از آن به منظور مطمئن شدن از بروز خطا و مطابق آن اشكال زدايي استفاده مي شود
  • نكته مهم : بررسي كنندگان نرم افزار بروز مشكلي در سيستمهايي كه داراي راه انداز اس ام باس انفورس انويديا هستند را متذكر شده اند لذا در اين سيستمها بايستي از پلاگين ديگري استفاده شود

ديو 9

اين پلاگين هارد ديسك را براي نرم افزار شبيه سازي مي كند كه نسخه ديو 9 نال 0.3 در اين ويرايش از نرم افزار قرار دارد كه در حقيقت يك پلاگن تهي است و كاري انجام نمي دهد
يو اس بي

اين پلاگين پورت يو اس بي را براي نرم افزار شبيه سازي مي كند كه نسخه يو اس بي نال 0.4 در اين ويرايش از نرم افزار قرار دارد كه در حقيقت يك پلاگن تهي است و در صورتي كه قسمت گزارش را در بخش تنظيمات آن فعال كنيد اطلاعاتي را براي طراحان نرم افزار فراهم مي كند
فايرواير

اين پلاگين فايرواير را براي نرم افزار شبيه سازي مي كند كه نسخه اف دبليو نال 0.4 در اين ويرايش از نرم افزار قرار دارد كه در حقيقت يك پلاگن تهي است و در صورتي كه قسمت گزارش را در بخش تنظيمات آن فعال كنيد اطلاعاتي را براي طراحان نرم افزار فراهم مي كند
بايوس - هسته اصلي ورودي / خروحي

در صورت قرار دادن کپي فايل هسته اجرايي سيستم پلي استيشن 2 در پوشه بايوس نرم افزار شما مي توانيد آن را از ليست انتخاب کنيد نکته اينکه تنها راه قانوني تهيه اين فايل کپي آن از روي دستگاه پلي استيشن 2 شخصي خودتان مي باشد هرگز فايل بايوس را در فروم ها و تالارهاي گفتگوي سايت درخواست نکنيد زيرا برخلاف قانون است . فايل مربوطه تحت انحصار شرکت سوني مي باشد و انتشار آن غيرقانوني است و به اين معني است که در صورت مشاهده ارائه اطلاعات اين فايل سايت را دچار دردسرهاي قانوني مي نمايد بهرحال در صورت قراردادن فايل درست بايوس در پوشه مربوطه شما مي توانيد آن را از ليست مشاهده و انتخاب نماييد

توجه : از نسخه 0.7 به بعد پيشنهاد مي شود که کليه فايلهاي بايوس اس پي اچ 10000 را داشته باشد اگرچه ممکن است بدون آن هم قادر به اجراي بازيهاي باشيد اما روي سازگاري اجرا تاثير دارد. اين فايلهاي شامل رام 1 و رام 2 و ايرام با پسوند بين و اسپيچ با پسوند ان وي ام مي باشد البته فايل ان وي ام پس از تنيظم زبان و تاريخ خود به خود ايجاد مي گردد اما پيشنهاد مي گردد از فايلهاي اصلي استفاده گردد
هرگز اين فايلها را درخواست نکنيد زيرا قسمتي از بايوس محسوب مي شوند

در اين قسمت توضيحاتي درباره اين فايلها توسط آومت ارائه شده است

نوشتهاي آومت:
در ابتدا نسخه ژاپني پلي استيشن 2 يک بايوس داشت و دي وي دي پلير و ديگر قسمتها در کارت حافظه تصب مي شود در نسخه هاي بعدي نرم افزار پخش دي وي دي در يک حافظه ثابت جداگانه به نام ايرام نگهداري شد
رام 1 حافظه جانب ديگري است كه شمال ابزارهاي بيشتري براي نسخه پخش دي وي دي است
رام 2 نيز شامل ابزارهاي مشابهي است كه تنها در نسخه چيني آن موجود است
اميدوارم اطلاعات فوق مفيد واقع شده باشد


ضمنا يك بايوس دامپر به منظور دريافت فايلهاي بايوس وجود دارد كه مي توانيد آن را از اين آدرس دريافت كنيد
tools

براي سازگاري بيشتر پيشنهاد مي گردد از نسخه هاي بالاتر از 10000 اسفاده كنيد زير اين نسخه در شبيه سازي كارت حافظه دچار مشكل مي شود

به منظور آموزش نحوه دريافت فايلهاي بايوس از دستگاه پلي استيشن 2 به آدرس اعلام شده مراجعه كنيد
PS2Dev آدرس و موضوع [NGemu]

اكنون نرم افزار را تقريبا پيكربندي كرديم
تنظيمات پردازنده

تنظيمات پردازنده در منوي كانفيگ => سي پي يو قرار دارد شما پنجره اي نظير اين تصوير مي بينيد براي ديدن تصوير در مقياس بزرگتر روي آن كليك كنيد




  • ابتدا اطلاعاتي را كه نرم افزار درباره پردازنده شما ارائه مي كند بررسي كنيد
    سازنده سي پي يو : نام سازنده پردازنده (اينتل / اي ام دي) را مشخص مي كند
    خانواده سي پي يو مدل آن را مشخص مي كند
    سرعت سي پي يو سرعت واقعي پردازنده را مشخص كنيد
    فيچرز مشخصات پردازنده را نشان مي دهد كه اطلاعات مهمي در رابطه با اجراي سريعتر ارائه دمي كند

    گزينه هاي متفاوتي بسته به نوع پردزنده شما ارائه مي شود
  • ايرك - ايوپ ريكامپايلر : در صورت انتخاب اين گزينه مبدل كد كامپيوتر براي موتور حركت پلي استيشن 2 فعال مي گردد كه باعث افزايش سرعت نرم افزار مي گردد كه همواره بايد اين گزينه انتخاب گردد اين گزينه در پردازنده هاي فاقد ام ام اكس يا اس اي كار نمي كند براي استفاده مفسر به جاي مبدل آنرا از حالت انتخاب خارج كنيد كه مفسر يا اينترپرتر باعث كاهش سرعت مي گردد اما در برخي موارد سازگاري را افزايش ميدهد
  • ويوريك صفر : اين گزينه واحد ويو صفر را براي مبدل كد فعال مي كند كه باعث افزايش سرعت مي گردد كه بيشتر گرايش به ويو يك دارد بسته به سازگاري بازي آن را فعال يا غيرفعال كنيد نكته اينكه با پردازنده هاي فاقد سي دو كار نمي كند
  • ويوريك يك: اين گزينه واحد ويو يك را براي مبدل كد فعال مي كند كه باعث افزايش سرعت اندكي مي گردد اما باعث افزايش سازگاي بازها مي گردد و به خوبي كار مي كن نكته اينكه با پردازنده هاي فاقد سي دو كار نمي كند
  • اجراي چندگانه (ام جي تي اس) : اين گزينه در پردازنده هاي دوال كور / هايپر تردينگ با پلاگين زيرو جي اس باعث افزايش سرعت و سازگاري كمتر مي گردد كه در برخي موارد باعث اختلال نرم افزار مي گردد پس از انتخاب اين گزينه بايستي از نرم افزار خارج شويد و آن را مجددا اجرا كنيد اين گزينه تنها در پردازنده هاي دوال كور / هايپر تردينگ با پلاگين زيرو جي اس سازگار است و با پلاگين گرافيك ديگر كار نمي كند و نرم افزار را مختل مي كند
  • دوال كور : باعث افزايش سرعت تنها در پردازنده هاي دو هسته اي مي گردد البته در صورتيكه ام تي جي اس فعال باشد اين گزينه را فقط در پردازنده هاي دو هسته اي استفاده كنيد و با موارد ديگر سازگار نيست
  • فريم ليميتينگ : در اين قسمت گزينه هايي براي تنظيم نمايش تعداد فريم ارائه شده است

    • نرمال : هيچ گونه محدودتي اعمال نمي شود در ماكزيمم توان عمل مي كند
    • ليميت : سرعت را محدود به 50 فريم پال يا 60 فريم ان تي اس سي مي كند و از افزايش بيش از آن ممانعت مي كند در برخي موارد سيستم فريم بازي درست تشيص داده نمي شود و در نتيجه درست كار نمي كند
    • فريم اسكيپ : به توضيحات ضميمه مراجعه كنيد
    • وي اسكيپ : به توضيحات ضميمه مراجعه كنيد ممكن است داراي نقص باشد

گزينه هاي متفرقه

اکنون باقي گزينه هاي را بررسي مي کنيم



  • File =>Run CD/DVD : اگر اين گزينه را اجرا نماييد فايل ديسک بازي انتخابي اجرا مي گردد در صورتي هيچ فايلي از قبل انتخاب نشده باشد پنجره اي براي انتخاب ظاهر مي گردد اما اگر از پلاپين پياپس سيديويدي يا سيديودي درفت استفاده کرده باشيد بلافاصله بازي از روي درايو مورد نظر اجرا مي گردد . نکته اينکه صفحه آغازين بايوس را اجرا نمي کند و بلافاصله بازي را آغاز مي کند
  • File =>Open ELF File : شما مي توانيد از اين گزينه براي اجراي فايل دموي بازيها که هميشه با پسوند اي ال اف هستند اسفاده کنيد همچنين درصورت دريافت پيام عدم امکان اجراي ديسک مي توانيد از اين گزينه به منظور رفع اين مشکل استفاده کنيد و بايستي فايلهايي با نام اسلاس به همراه يک شماره در انتهاي نام که بسته به بازي متفاوت است انتخاب کنيد که معمولا در مسير اصلي ديسک بازي قرار دارند و از اين طريف مشکل را دور بزنيد
  • File =>States =>Load/Save/Other : در حين اجراي بازي شما مي توانيد با زدن كليد اسكپ و بازگشت به محيط نرم افزار اقدام به ذخيره و بازيابي بازي نماييد و استفاده گزينه ساير مي توانيد اقدام به تعيين نام فايل نماييد كه استفاده از روش تعيين نام فايل پيشنهاد نمي گردد زيرا پلاگين جي اس دي ايكس 9 با اين روش مشكل دارد در مقابل شما مي توانيد از كليد اف 1 براي ذخيره و اف3 براي بازيابي و اف 2 براي تغيير محل واحد ذخيره سازي استفاده كنيد
  • File =>Exit : باعث خروج از نرم افزار مي گردد
  • Run =>Execute : با استفاده از اين گزينه مي توانيد بايوسي را كه در بخش پيكربندي انتخاب كرديد اجرا مي كند اگر پلاگين تهي سيديويدي نال را انتخاب نكرده باشيد و به غير از آن پلاگين ديگري انتخاب كرده باشيد پنجره انتخاب نام فايل ظاهر مي گردد و در صورت انصراف پياك خطاي پلاگين صادر مي شود و در صورت انتخاب پلاگين پياپس يا درفت بايد آنها را تغيير دهيد
    ضمن اينكه در صورت متوقف كردن بازي توسط كليد اسكپ اين گزينه موجب اجراي ادامه بازي مي گردد نكته اينكه جي اس دي ابكس در مورد دچار مشكل مي گردد بنابراين از اين گزينه در اين پلاگين نبايد استفاده كرد
  • Run =>Reset : نرم افزار مجددا راه اندازي مي كند
  • Run =>Arguments : اگر با آن آشنايي نداريد آنرا هرگز تغيير ندهيد
  • Run =>Process Priority : در اين قسمت شما مي توانيد اولويت بالا يا متوسط يا پايين را به در اجراي سيستم به نرم افزار شبيه ساز اختصاص دهيد در صورت اختصاص اولويت بالا به نرم افزار پردازنده از قدرت خود براي اجراي اين نرم افزار استفاده مي کند و باقي برنامه ها را در حالت انتظار قرار مي دهد که اين کار سبب بروز مشکلاتي مي گردد که پيشنهاد مي شود آن را در حالت نرمال يا عادي خود نگه داريد و انتخاب آن سبب فعال شدن آن بلافاصله مي گردد
  • Config =>

    • Configure : صفحه پيکربندي پلاگين را باز مي کند
    • Graphics/Controllers/Sound/Cdvdrom/Dev9/USB/Firewire : در صورت اتتخاب هر گزينه صفحه تنظيمات مرتبط با آن را شامل گرافيک ، دسته بازي ، صدا ، دي وي دي ، هارد ، يو اس بي ، فاير واير باز مي کند
    • Memcards : پنجره مديريت كارت حافظه را باز مي كند كه در حال حاضر كاري انجام نمي دهد
    • Cpu : پنجره تنضيمات سي پي يو را باز مي كند كه قبلا درباره آن توضيح داده شد
    • Patches : پنجره نمايشگر اصلاحيه ها (پچ) را باز مي كند . اين قسمت تمام فايلهاي اصلاحيه (پچ فايل) موجود در پوشه پچ نرم افزار را مرور مي كند كه در اينجا مي توانيد اقدام به ساخت ، ويرايش و يا مرور يك اصلاحيه بپردازيد

  • Language => : زبان محيط نرم افزار را تغيير مي دهد زبان انتخاب شده زبان فعلي نمايش مطالب مي باشد
  • Misc =>

    • Patch browser : سيستم جديد مرور اصلاحيه ها كه هنوز تكميل نشده است
    • Patch finder : سيستم جديد جستجوي اصلاحيه ها كه هنوز تكميل نشده است
    • Check/Uncheck Enable Console : اين قسمت صفحه ثانويه را كه در پشت پنجره اصلي نرم افزار قرار دارد فعال مي كند كه در اشكال زدايي كاربرد دارد. در اين قسمت پيام هاي مختلفي كه در اجراي بازي توسط نرم افزار در هر لحظه اعلام مي شود قابل مشاهده مي باشد كه اين قسمت فقط براي استفاده كاربران حرفه اي پيشنهاد مي شود ضمن اينكه كه باعث كاهش سرعت البته بسيار كم مي گردد و در صورت بستن اين پنجره كل نرم افزار بست مي شود
    • Check/Uncheck Enable Patches : اين قسمت اجراي اصلاحيه ها را فعال يا غيرفعال مي كند. اصلاحيه ها باعث مي شوند نرم افزار از اجراي قسمت هايي از بازي را كه به درستي شبيه سازي نمي شوند و سبب اختلال و توقف نرم افزار مي گردند چشم پوشي كند البته اين اصلاحيه ها باعث افزايش سازگاري بازيها مي گردند كه كاربران عادي قادر به ايجاد آنها نيستند اگر شما يقين داريد كه بازي قبل از نمايش يك دمو يا ويديو متوقف مي شود و براي آن هنوز اصلاحيه اي موجود نيست مي تواند خودتان اقدام به ايجاد آن بنماييد كه براي ساخت آن بايد به آدرس داده شده مراجعه نماييد CKemu's Guide
      همچنين اگز كنسول بازي را فعال كرده باشيد مي توانيد (پس از فراخواني فايل اي ال ال بازي) خطايي به وجود آماده را مشاهده و براي آن اصلاحيه ايجاد كنيد

  • Help =>About : اين قسمت درباره نرم افزار و تهيه كنندگان و كليه دست اندركاران نرم افزار و تشكر از آنان مي باشد
  • Help =>Compatibility list : اين قسمت ليستي از بازيها را به همراه سطح سازگاري آنها ارائه مي كند.منبع: ست تو ام

بدرود

نسیم سحر...
ما را در سایت نسیم سحر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیزاده alizadeh بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 10 مرداد 1389 ساعت: 20:44